Module 1

Module 1

Graphical / Geographical Planning

Innosoft Resource Planning is a comprehensive tool for the planning and supervision of projects, assignments, and resources. The system provides a clear graphical representation of the personnel and machine planning and – combined with the module GeoMap – also allows the ideal planning of routes.

03-10-2013 Hits:140 Modulslider Administrator

Module 3

Module 3

Mobile Field Service

The Innosoft Mobile Field Service is the optimal support for field representatives at work. By means of the direct feedback of the assignment data (times, spare parts, travel expenses, assembly reports etc.) right after completion of the services on site the service assignments can promptly be processed further  and approved for invoicing in the head office.

03-10-2013 Hits:144 Modulslider Administrator

Module 4

Module 4

Project Management

When it comes to the planning and implementation of complex projects in the sector of machinery and plant engineering, Innosoft Project Management is the ideal tool for the graphical scheduling and capacity control, from the construction to the manufacture and the assembly. In addition, the always up-to-date overview of the order workflow and the capacity requirements in each area facilitates the creation of the annual business plan.

03-10-2013 Hits:141 Modulslider Administrator

Module 2

Module 2

Customer Relationship Management / Helpdesk

The Innosoft Customer Relationship Management functions as a perfect interface between company and customer. With the complete customer and machine history all relevant data are available at any time and can be prepared for sophisticated analysis and marketing purposes quickly and easily.

03-10-2013 Hits:838 Modulslider Administrator

Articles

Innosoft bei der VDMA-Tagung "Kundendienst 2016"

VDMA-Tagung Kundendienst 2016

Am Donnerstag, den 9. Juni 2016 lädt die Maschinenbau-Institut GmbH wieder zur alljährlichen Kundendiensttagung des VDMA ein, die von ca. 9:00 bis 17:00 Uhr in der Neuen Stadthalle Langen bei Frankfurt stattfinden wird. Auch die Innosoft GmbH wird bei dieser Veranstaltung wieder mit einem eigenen Stand vertreten sein. Die Besucher erwarten wieder interessante Fachvorträge zum Themenbereich "Smart Services, Geschäftsmodelle und Ausbildung".
Darunter auch das spannende Referat "Smart Service Information", zum Thema Wissensmanagement im Service, das ein Produktmanager IT & Kundensupport von einem namhaften Hersteller von Robotersystemen, bei dem das Servicemanagementsystem von Innosoft zum Einsatz kommt, halten wird. Im Detail geht es darum, wie wissensintensive Prozesse schneller, zuverlässiger und profitabel werden, um die effektivere Unterstützung des technischen Supports und des Field Service in komplexen Servicefällen sowie die Erfahrungen bei der Einführung und Ausblick auf die weitere Entwicklung des Smart Service Information Systems.

Smart Services stehen für intelligente Lösungen rund um das Servicegeschäft, welche die Produktion des Kunden durch Optimierung bzw. höhere Verfügbarkeit der Anlagen unterstützen. Ein intelligenter Service entscheidet heute über Markterfolg und Unternehmensertrag. Passende Geschäftsmodelle für Serviceprodukte und Neumaschinen können dies nachhaltig unterstützen.
Der Einsatz von Wissensmanagement-Systemen erleichtert die interne Lösungsfindung bei komplexen Aufgabenstellungen im Service. Wichtige Voraussetzung für smartere Dienstleistungen sind jedoch gut ausgebildete Mitarbeiter. Diese sorgen für einen reibungslosen Ablauf und sichern die systematische Weiterentwicklung des Service. Weitere Informationen zu dieser Veranstaltung finden Sie hier. Das Programm inklusive Anmeldeformular steht hier zum Download für Sie bereit.