Module 1

Module 1

Graphical / Geographical Planning

Innosoft Resource Planning is a comprehensive tool for the planning and supervision of projects, assignments, and resources. The system provides a clear graphical representation of the personnel and machine planning and – combined with the module GeoMap – also allows the ideal planning of routes.

03-10-2013 Hits:172 Modulslider Administrator

Module 3

Module 3

Mobile Field Service

The Innosoft Mobile Field Service is the optimal support for field representatives at work. By means of the direct feedback of the assignment data (times, spare parts, travel expenses, assembly reports etc.) right after completion of the services on site the service assignments can promptly be processed further  and approved for invoicing in the head office.

03-10-2013 Hits:176 Modulslider Administrator

Module 4

Module 4

Project Management

When it comes to the planning and implementation of complex projects in the sector of machinery and plant engineering, Innosoft Project Management is the ideal tool for the graphical scheduling and capacity control, from the construction to the manufacture and the assembly. In addition, the always up-to-date overview of the order workflow and the capacity requirements in each area facilitates the creation of the annual business plan.

03-10-2013 Hits:173 Modulslider Administrator

Module 2

Module 2

Customer Relationship Management / Helpdesk

The Innosoft Customer Relationship Management functions as a perfect interface between company and customer. With the complete customer and machine history all relevant data are available at any time and can be prepared for sophisticated analysis and marketing purposes quickly and easily.

03-10-2013 Hits:954 Modulslider Administrator

Articles

Standard-Schnittstelle zu elektronischem Ersatzteilkatalog

Wartungseinsatz Erfolgreiches gemeinsames Projekt: die Standard-Schnittstelle zwischen dem CATALOGcreator® von unserem „Service Excellence“-Partner TID Informatik aus Inning am Ammersee und dem Field Service Management von Innosoft findet aktuell bei dem Verpackungsspezialisten Mosca GmbH aus Waldbrunn große Akzeptanz. Die ursprüngliche Idee ging dabei von Mosca aus, was eindrücklich zeigt, wie sinnvoll es sein kann, wenn der Rollout einer IT-Lösung im Servicebereich auf Kundenseite aktiv mitgestaltet wird. Welche Potentiale es eröffnet, eine browserbasierte Standardsoftware für elektronische Ersatzteilkataloge und Service-Informationssysteme über eine Standard-Schnittstelle fest in die von den Technikern genutzte Software von Innosoft zu integrieren, können Sie hier in dem Bericht aus der aktuellen Ausgabe der Fachzeitschrift Service Today lesen, der für Sie in unserem Pressebereich zur Ansicht und zum Download bereitsteht.