Module 1

Module 1

Graphical / Geographical Planning

Innosoft Resource Planning is a comprehensive tool for the planning and supervision of projects, assignments, and resources. The system provides a clear graphical representation of the personnel and machine planning and – combined with the module GeoMap – also allows the ideal planning of routes.

03-10-2013 Hits:114 Modulslider Administrator

Module 2

Module 2

Customer Relationship Management / Helpdesk

The Innosoft Customer Relationship Management functions as a perfect interface between company and customer. With the complete customer and machine history all relevant data are available at any time and can be prepared for sophisticated analysis and marketing purposes quickly and easily.

03-10-2013 Hits:296 Modulslider Administrator

Module 3

Module 3

Mobile Field Service

The Innosoft Mobile Field Service is the optimal support for field representatives at work. By means of the direct feedback of the assignment data (times, spare parts, travel expenses, assembly reports etc.) right after completion of the services on site the service assignments can promptly be processed further  and approved for invoicing in the head office.

03-10-2013 Hits:118 Modulslider Administrator

Module 4

Module 4

Project Management

When it comes to the planning and implementation of complex projects in the sector of machinery and plant engineering, Innosoft Project Management is the ideal tool for the graphical scheduling and capacity control, from the construction to the manufacture and the assembly. In addition, the always up-to-date overview of the order workflow and the capacity requirements in each area facilitates the creation of the annual business plan.

03-10-2013 Hits:115 Modulslider Administrator

Perfekter Zuschnitt auf die Anforderungen

Maßgeschneiderte Servicelösungen Seit fast 20 Jahren werden die Einsätze der Servicetechniker bei der Bosch Rexroth AG am Hauptstandort Lohr am Main mit Unterstützung der Softwarelösungen von Innosoft geplant. Im Laufe der Jahre wurde das Servicemanagementsystem weiter ausgebaut, um den vielfältigen organisatorischen Anforderungen der Serviceprozesse optimal Rechnung zu tragen. Als Spezialist für Antriebs- und Steuerungstechnologien führt die Bosch Rexroth AG Inbetriebnahmen, Wartungen und Reparaturen komplexer Maschinen und Anlagen auf der ganzen Welt durch. Da ist eine flexible und leistungsfähige Software unabdingbar. Lesen Sie hier den aktuellen Bericht aus der Fachzeitschrift Service Today (04/16), der Ihnen in unserem Pressebereich zur Ansicht und zum Download bereit steht.